2 noiembrie 2015

Bătălia cărților


George Secaş, clasa a VII-a C


Pentru cei care nu ştiu încă, George Secaş a fost câştigătorul de anul trecut al titlului de “Cititorul anului”, în cadrul concursului organizat de Biblioteca Judeţeană. Anul acesta, ne spune despre experienţa de membru al juriului, în cadrul aceluiaşi concurs.... Felicitări!!!

Acum câteva zile am participat la concursul ,,Bătălia Cărților”, dar nu am fost unul dintre concurenți, ci am fost chiar un membru al juriului! Și am de gând să vă povestesc cum a fost.

Când am ajuns acolo am fost deosebit de încântat să văd că un alt membru al juriului a fost domnul Florin Bican, scriitor clujan (a scris cartea ,,Și v-am spus povestea așa” o carte pe care eu am citit-o acum un an datorită doamnei diriginte Gabriela Pop).
Concursul mi s-a părut mai puțin animat decât cel de anul trecut. Concurenții au fost mai puțini, mai plini de emoții și ceva mai tăcuți decât noi, cei de anul trecut. Pledoariile lor, în schimb, au fost mai aproape de tema concursului-  ,,convinge-mă să citesc”. Au fost câteva discursuri foarte originale. Juriul din care am făcut parte a avut o misiune grea: trebuia să aleagă între nouă concurenți sensibil egali.

Cea mai dezbătută carte a fost ,,Darul lui Jonas” de Lois Lowry. A fost aleasă cartea anului la categoria 11-13 ani. Este o carte despre o lume alb-negru, în care eroul principal nu își găsește locul. Îi lipsesc culorile, adică sentimenele, opțiunile, alegerile. Ceea ce, din punctul meu de vedere salvează această carte este finalul ei: acolo noi, cititorii putem în sfârșit să alegem ceea ce se întâmplă cu Jonas. V-o recomand din suflet celor care nu ați citit-o încă.

Să trecem la concursul nostru. Juriul a fost aproape in unanimitate de acord că premiul cel mare se cuvenea unei fetițe sensibile, probabil o viitoare scriitoare, pe numele ei Mara Torge, care a ales să ne reprezinte universul cărții  ,,Darul lui Jonas” cu ajutorul unor cărți de joc foarte sugestive de la jocul ,,Dix-it”

Am fost întrebat de care parte a baricadei mi-a fost mai ușor: în juriu sau ca și concurent. Am răspuns că îmi este mai ușor să aleg o carte din zece decât un concurent din nouă, 

Mi-aș dori să repet experiența concursului, ca și concurent. îmi place să citesc. Iubesc cărțile și lumea pe care o prezintă fiecare dintre ele. Îmi plac provocările, deci mi-ar plăcea să particip la dezbaterile legate de cărțile citite, alături de cât mai mulți dintre voi.

Am să închei spunând un lucru pe care l-am învățat în acest concurs și care în cazul meu s-a adeverit: citiți, pentru că ,, LECTURA TE FACE ÎNVINGĂTOR!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dvs.