3 noiembrie 2015

Elevi „de 10”

Andra Topan, cls. a VIII-a A

(sursa: http://ep.yimg.com/ay/badgeaminit)
Hana Stroe şi Horea Cenan din clasa a VIII-a A fac parte din elevii școlii noastre care se pot numi „de 10”. Ei au rezultate foarte bune nu numai la ore, ci și la concursuri și olimpiade. Hana are 10 la toate mediile de până acum, iar Horea o singură medie de 9.Totuși, cum este să ai rezultatele acestea?
Ei au fost de acord să ne spună cum este să fii „de 10”, cât de mult se pregătesc, dar și lucruri despre ei, despre timpul lor liber. 

Ce înseamnă pentru voi să fiți „de 10”?

Hana: Pentru mine este o ambiție pe care o am din clasa a V-a. Acum încerc în continuare să fiu „de 10”.
Horea:  Nu mă interesează în mod special notele, dar mă bucur că sunt printre elevii cu rezultate mari.

E important să fiți „de 10”?

Hana: pentru mine e o ambiție împlinită, iar asta îmi dă satisfacție. E important să știu ca am ajuns unde am sperat.
Horea: Cum nu mă interesează în mod special notele, nu e un lucru foarte important, dar totuși ma bucur că sunt ,,de 10”.

Cât de mult vă pregătiți la fiecare materie?   

Hana: Învăț cât un elev obișnuit. La materiile de examen pun accent, dar nu cred că acolo  poate fi vorba de învățat. Le înțeleg din clasă, merg și pe logică. Nu neglijez nicio materie, pentru că eu cred că trebuie să ai o bază în fiecare domeniu, mai ales la istorie, geografie, biologie, care sunt o parte importantă din cultura generală.
 Horea:  La materiile de examen lucrez suplimentar. La restul, nu învăț foarte mult, dar nici nu le  neglijez.

Cum credeți ca vă privesc ceilați elevi? V-ați confruntat cu porecla de „tocilar”?

Hana: Nu cred ca sunt privită ca o tocilară, nici nu mi se spune așa. Sunt o elevă ambițioasă, dar în mod sigur  nu o tocilară.
Horea: Nu sunt privit ca un tocilar. În schimb, eu cred că sunt privit ca un elev plictisit la ore, somnoros, dar cu rezultate „de 10”. Nu am avut niciodată porecla de „tocilar” și nici nu mi se potrivește.

Aveți un  mesaj pentu cei care folosesc porecla de „tocilar” pentru elevii care învață?

Hana: Nu cred ca porecla de tocilar este corectă. Un elev care învață la toate o face din ambiție și din inteligență, ceea ce  nu cred că este un defect, ci chiar o calitate. Asta le-aș transmite celor care folosesc porecla respectivă.
Horea:  Nu pun preț pe porecle și nu am un mesaj anume pentru cei care folosesc porecla de tocilar.


Ați reușit să vă orientați pe ceva anume, deși sunteți „de 10” la toate?

Hana: cred că sunt orientată pe partea de ,,real”.
Horea: Sunt mai bun la materiile din categoria „real”.

Cât timp liber aveți? Ce faceți în timpul liber? Cum vă place sa-l petreceți?

Hana: Deși mare parte a timpului îmi este ocupată de școală, în timpul liber mă relaxez citind, ascultând muzică, uitându-mă la filme sau povestind cu prietenii.
Horea: În acest timp, îmi place să mă joc pe calculator sau să ascult muzică, să mă uit la filme, dar și să dorm.

Aveți un hobby?

Hana: Nu am un hobby anume. Sunt lucruri care îmi plac, dar nu le pot numi hobby-uri.
Horea: Sunt pasionat de jocurile pe calculator. Pentru mine, jocurile pe calculator sunt un hobby.

Vă rog să alegeți din următoarea listă ceea ce vi se pare mai aproape de stilul vostru, ce preferați.  :)
·         La mare/ la munte
      Hana: la mare
      Horea: la munte
·         Limbi străine/ matematica
      Hana: matematica
      Horea: matematica
·         O zi intreaga cu cel mai bun priten, prietenă/ o ieşire cu un grup mare de prieteni,colegi
      Hana: cu mai mulţi
      Horea: cu mai mulţi
·         Muzică rock/ pop
      Hana: rock
      Horea: pop
·         Cărți romantice/ de aventură
      Hana: de aventură
      Horea: de aventură
·         Să fii in centrul atenției/ să nu
      Hana: să nu
      Horea: să fiu in centru
·         Filme/muzică
                        Hana: muzica
                        Horea: filme
·         O vacanță pe o insulă/ într-un oraș
                        Hana: pe o insulă
                        Horea: pe o insulă
·         Pisici/ câini
                        Hana: pisici
                        Horea: câini
·         Eşti optimist/ pesimist
                        Hana: pesimistă
                        Horea: optimist           
·         Să ți se ia interviu/ sa iei tu interviu cuiva J
                        Hana: să mi se ia interviu
Horea: să mi se ia interviu


Mulțumim pentru că ne-ați spus părerile voastre despre școală și, mai ales, cum este să fii „de 10” ! Felicitări!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dvs.