10 noiembrie 2015

O altfel de ora

Gastronomie
Andra Topan, cls. a VIII-a A

Cu toții știm că o alimentație corectă este necesară vieții, că e importantă...am auzit de vitaminele A, B, C și nu numai, de minerale, de Magneziu, de Calciu, de Fier.. dar oare înțelegem acest lucru? Și, mai ales, îl practicăm? Știm de ce este important?     

Noi, elevii clasei a VIII-a A, la ideea doamnei diriginte Ardelean Nelica, am avut o lecție deschisă la ora de dirigenție. După ce am învățat că, pentru a fi sănătoși, trebuie să ne alimentăm corect și că organismul nostru are nevoie de vitamine, minerale, proteine dar și de glucide și lipide, într-un mod echilibrat, am trecut la practică!
Fiecare din noi a adus niște alimente sănǎtoase, din care a preparat ceva. Care a fost scopul? Să înțelegem că alimentația sănătoasă este importantă, să pricepem elementele nutritive și modul în care ne influențează viața, dar, mai ales, să fie o altfel de oră, în care să mâncăm preparate sănătoase, gătite de noi. Rezultatul? Ne-am convins că gătitul poate fi distractiv și  cǎ o alimentație sănătoasă este gustoasă!
Am încercat să aranjăm alimentele cât mai creativ. Torturi de clătite „zâmbitoare”, salată de fructe asortată, ca o adevarată explozie de culoare, aperitive, sandwich-uri, prăjituri cu fructe... Fiecare a putut să dea frâu liber imaginației, să fie creativ!
Noi suntem încântați de această activitate. A fost o altfel de orǎ!
S-a ales și o lozincă: „Suntem ceea ce mâncăm, suntem ceea ce bem, suntem ceea ce gândim”.
Vi s-a facut foame? Se poate  încerca și acasă. Câteva alimente de bază, sănătoase, un strop de imaginație, și aveți o masă sănătoasă, cu atât mai mult că e gătită de voi! E important de spus, iar noi, clasa a VIII-a A, vă sfătuim să urmați îndemnul doamnei diriginte, să nu neglijați igiena! Am folosit șorțuri, mănuși, bonete... Ca mâncarea să fie pe deplin sănătoasă!
Dacă vă hotărâți să gătiți și voi, vă urez spor, bucurie și folositi-vă imaginția!

Poftă bunǎ!









                                       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dvs.