15 iunie 2016

Gânduri de adolescent…..absolvent

Scrisoare
Alexandra Iuoraș, clasa a VIII-a C

    
Dragi colegi,

Ultimul clopoțel este pe punctul de a suna pentru noi, clasele a VIII-a. Clipele în băncile școlii noastre încep să se risipească, foile caietelor încep să zboare, emoțiile cresc... 

Cu ce ocazie vă scriu? Probabil cu toții vă întrebați acest lucru. Ei bine, răspunsul meu va fi foarte simplu: simt nevoia să vă transmit tuturor un mesaj. Acum, în aceste momente care mi-au mai răma cu vois, aș dori să mă asigur că voi sunteți persoanele cu care pot să îmi împărtășesc gândurile. Un lucru important pe care l-am învățat în acești opt ani frumoși este faptul că trebuie să ne spunem opinia, indiferent de reacțiile celorlalți. 
 
Așadar, încep... 

Dragii mei colegi mai mici, imaginați-vă o generație obsedată de schimbare! Îmi doresc să fiți și voi așa. Să nu vă fie frică de necunoscut! Fie că sunteți la începutul acestei etape a vieții, fie că mai e puțin până când veți lua zborul și voi, îmbrățișați diversitatea și încurajați-o în orice mod posibil. Visați, lăsați-vă imaginația liberă!  Profesorii v-au ajutat să v-o formați, este rândul vostru să o folosiți în propria favoare. 

Învățați! Învățați, chiar dacă uneori pare a fi cel mai imposibil lucru! Fiți activi la ore, participați la proiecte și nu luați în glumă cadrele didactice. Ei sunt cei care vă formează și vă șlefuiesc fiecare părticică. Doar dânșii vă pot deschide porțile cunoașterii. 

Fiți perseverenți! Nu vă dați bătuți la prima notă proastă sau la fiecare test la care nu ați știut ce să scrieți. Ambiționați-vă și încercați să dați tot ceea ce e mai bun din voi. Îmi veți mulțimi mai târziu. 

Trăiți clipa, totuși! Legați prietenii, ieșiți din monotonie, faceți-vă remarcați prin intermediul bunului simț pe care îl dețineți. Profitați de cât de bine vă înțelegeți cu colegii, vă asigur că le veți duce dorul atât lor, cât și sandvișului pe care îl luați pe ascuns din ghiozdanul lor. 

Și nu în ultimul rând, dragii mei, mai luați câte o pauză! Mai închideți puțin caietul și priviți pe geam la ce frumoasă e vremea. Sunteți minunați doar prin faptul că deși sunteți obosiți și, deși uneori chiar nu vreți să veniți la școală, o faceți în fiecare zi. Vă reamintesc că este în regulă dacă nu luați întotdeauna cel mai mare rezultat. Încercați doar să nu se repete. Mai există o șansă pentru fiecare. 

Vă mulțumesc, în primul rând pentru că ați avut răbdare să mă ascultați. 
Vă spun rămas bun, totuși, căci clinchetul clopoțelului începe să răsune...

Cu drag, 
Un absolvent


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dvs.