1 aprilie 2023

Steampunk

Ce este Steampunk?

Steampunk Transylvania este un mic muzeu plin de obiecte vechi și interesante, majoritatea reinventate creativ. Acolo poți descoperi o lume cu totul nouă, plină de fantezie, dar în același timp și educativă, având obiecte istorice cu o poveste extraordinară.

Care a fost experiența noastră la Steampunk ?

sau …  

Our English experience in the middle of Cluj

Noi, clasa 5E, am vizitat acest loc în timpul Școlii Altfel. Ghizii și-au dat silința să ne explice tot ce se află în încăperi în limba engleză, având in vedere că am mers la muzeu cu d-na profesoară de engleză Dana Muntean sau, cum îi spunem noi, Miss. Doamna dirigintă Carmen Zanc s-a bucurat și ea că ne descurcăm așa de bine în engleză.

Ghizii au fost extrem de răbdători cu noi și ne-au explicat si arătat toate secretele minunățiilor din muzeu. Am văzut cum se proiectau filmele în trecut, nu ca acum, când mergem la cinema și gata! Pe atunci trebuia să învârți o manivelă a unui aparat imens ca să ruleze filmul, ceea ce nu mi se pare ușor sa faci pentru 40 de minute întregi !! (filmele nu durau mai mult de 40 de minute pe atunci, probabil ca să nu obosească așa tare cel care rula filmul).

Acolo, am mai descoperit și rădăcinile chimiei, alchimia. Zeci de sticle pline de poțiuni erau afișate cât vedeai cu ochii. Incredibil, nu-i așa?? Ba chiar mai mult, au avut si niște halate albe pe care am putut să le probăm și să devenim savanți adevărați !! Sau alchimiști, în căutarea pietrei filozofale? J

Bine, bine, dar unde e toată fantezia ??

La etaj vine lumea de poveste, melcii giganți, construcții metalice de o frumusețe ieșită din comun, baloane cu aer cald pe care le poți lumina cu o singură manetă si chiar o cameră secretă!! Nu vă așteptați la așa ceva, nu? Înăuntru vi se dau indicii despre cum poți găsi aceasta cameră, pe care noi am găsit-o cu ajutorul fiecăruia dintre noi. O ușă s-a deschis și ni s-a dezvăluit o mașină a timpului , cu care poți călători in trecut și  viitor – cu puterea imaginației, bineînțeles!!! Fiecare dintre noi am fost încântați și am încercat cu toții mașina aceasta. Se poate spune că s-a  muncit foarte mult la ea, pentru că trebuie să apeși o mulțime de butoane până când ajungi sa călătorești cu adevărat !!

De fapt, muzeul intreg a fost o călătorie în timp….A fost o experiență de neuitat!!!!

Text: Mara Miklos, 5E

Video: Ariana Popițan, 5E

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dvs.