5 aprilie 2023

O promenadă prin Londra

De când eram mică mi-am dorit să călătoresc, să văd cele mai frumoase și îndepărtate colțuri ale lumii. Mi-am dorit să merg în această excursie la Londra cu colegii mei de clasă tocmai din acest motiv. Londra este capitala unei țări mari, importante și cunoscute, iar când mi s-a ivit ocazia de a vizita acest oraș incredibil nu am stat pe gânduri.

Un lucru care m-a șocat este cât de mare e Londra, de fapt.

 Probabil că multă lume ar zice “Vorbim de capitala Marii Britanii. La ce te așteptai?” și, adevărul este că nu aș contrazice pe nimeni care spune acest lucru. Știam că Londra e mare, dar atunci când experimentezi pe propria piele și parcurgi aceste distanțe, după cinci zile extenuante de umblat în continuu, când realizezi cât de multe lucruri impresionante nu ai apucat să vezi din acest oraș, abia atunci îți dai seama cât de mare este de fapt.

 


Londra este un loc în care e foarte greu să te orientezi. Te poți rătăci ușor, de aceea eram mereu atenționați să stăm aproape de grup și să fim atenți la ceea ce ni se spune. Este, de asemenea, un oraș foarte scump, dar merită fiecare bănuț. Mâncarea și dulciurile din Londra cel puțin, nu se pot compara cu cele din România.

Înainte de această excursie ni s-a spus că în Londra plouă foarte mult. Am fost instruiți să ne punem pelerine de ploaie în bagaj și ghete impermeabile. Într-adevăr, în Londra a plouat, dar mai puțin decât ne-am așteptat....am avut parte de 3 zile însorite în care au fost planificate majoritatea obiectivelor turistice în aer liber.

Nu pot spune că nu am învățat lucruri noi și interesante din experiența asta. Din contră, am învățat atât lucruri importante pentru cultura mea generala cât și lucruri folositoare, noi și interesante despre mine.

În mod surprinzător, muzeele vizitate nu mi s-au părut atât de plictisitoare precum mă așteptam. Muzeele din Londra au fost printre puținele muzee ale căror exponate chiar m-au fascinat. Foarte rar reușesc să rețin informații aflate din muzee, de aceea am fost mirata de toate lucrurile pe care le-am reținut. Madame Tussauds a fost preferatul meu. Nu am vizitat multe muzee de ceară la viața mea dar dintre cele pe care le-am vizitat, cu siguranță acesta a fost cel mai distractiv. M-au impresionat și Science Museum, Natural History Museum și Tate Modern.

Locurile unde aveam ghizi care să ne informeze, cum ar fi The Globe, teatrul lui Shakespeare, unde ni s-a explicat felul în care vechile piese ale faimosului scriitor decurgeau de obicei, și stadionul Chelsea, unul dintre cele mai frumoase din Londra, locul în care jucători din toate colțurile lumii au jucat, au fost în mod special palpitante. Informațiile aflate au fost interesante și ușor de reținut datorită umorului, dedicației și capacității ghizilor de a face turiștii, și în special copiii, să înțeleagă cu ușurință lucrurile importante legate de locul respectiv.

Podurile din Londra sunt cele mai bune locuri pentru admirarea Tamisei. Când am vizitat Tower Bridge, podul mobil și în același timp suspendat al Tamisei, am fost surprinsă de istețimea celui care l-a proiectat și felul în care funcționează (aș spune mai multe dar nu vreau să stric surpriza celor curioși care la un moment dat vor ajunge acolo).

Desigur, nu putem uita de cele două experiențe scary, London Bridge Experience și London Dungeon. Dintre cele două, mi-a plăcut mai mult London Bridge Experience. A fost mai înfricoșător, ne-am speriat mai tare (am fost fugăriți cu drujba). Și la London Dungeon ne-am  distrat, dar am și descoperit parte din istoria Londrei (The Great Fire, The Plague, the story of Guy Fawkes, the legal system, the witches and the puritans...).

Alte locuri pe care le-am vizitat, cum ar fi London Eye, roata din care se poate vedea frumusețea întregului oraș, grădina zoologică din Londra, ale cărei animale sunt chiar prietenoase după părerea mea, Big Ben-ul, a cărui splendoare m-a fascinat mai tare decât mi-aș fi imaginat, Buckingham Palace și gărzile regale pe care nu credeam că voi apuca să le văd vreodată, să fiu atât de aproape de locul în care o conducătoare precum regina Elizabeta a trăit, frumoasele străzi, parcuri și piețe ale Londrei, și multe altele, merită de asemenea vizitate și văzute măcar o dată în viață.

Am mai învățat cum să mă orientez într-o stație de metrou și în general în imensul oraș Londra. Am descoperit de asemenea metode noi prin care să mă distrez cu colegii mei atunci când sunt plictisită, obosită sau tristă.

În concluzie, experiența mea în Londra mi-a adus amintiri frumoase și cunoștiințe noi, și cu siguranță voi mai vizita acest oraș când cresc.

Vreau să le mulțumesc colegilor mei pentru că au venit cu noi în această călătorie și pentru că au făcut-o palpitantă, plăcută și , dar și organizatoarei, dirigintei mele, Blaga Carmen, pentru că ne-a oferit ocazia de a trăi o asemenea experientă și pentru felul în care a avut grijă de noi toți.

Dragomir Sabrina, 7D 

Video – Husaru Răzvan, 7D




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dvs.