26 aprilie 2023

Munte - Aer– Apă

 
Drumul apei pe care noi o folosim zi de zi în Cluj-Napoca este unul destul de lung. În excursia noastră prin munte am descoperit, alături de doamna dirigintă Pop Mariana, că Lacul Făntânele din Comuna Beliș, județul Cluj este prima staționare a apei pe care noi o consumăm. Lacul Fântânele se întinde pe o distanță de 13 km, barajul de acumulare realizat artificial este realizat pe suprafața satului vechi, de asemenea este folosit și pentru producerea energiei electrice. A doua staționare a apei este Barajul Tarnița, cu o lungime de peste 8 km.







În excursia noastră am vizitat Cascada ”Vălul Miresei”, de pe Valea Stanciului, din Răchițele și am avut ocazia să facem drumeții prin împrejurimile satului Smida. Zonele de munte din județul nostru sunt spectaculoase. 

Muntele ajută la oxigenarea aerului datorită pădurilor vaste pe care le are.

Am petrecut în natură timp minunat și am rămas cu amintiri de neuitat!

Elena Cristea, Sara Ghețu , cls 6C




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dvs.