2 februarie 2016

Curs de prim ajutor la cls. a II-a D

Prof. Profira Rusu


Vineri, 29.01.2016, clasa a II-a D a avut invitați: patru părinți de profesie cadre medicale, Pulpa Ovidiu, Bochis Marcela, Dobra Simona, Cocis Alina,  care ne-au explicat, pe înțelesul nostru, cum e cu primul ajutor. 

Fiind mici, noi ne mai speriem de ace și de sânge, însă părinții au încercat să ne împrietenească pe toți cu instrumentarul medical, pentru ca, dacă e cazul, să putem și noi ajuta pe cineva aflat în nevoie.

De exemplu, am aflat cum se face manevra Heimlich sau ce facem dacă am aspirat nazal o boabă de fasole. Nici noi nu știam că atunci când ne curge sângele nazal, nu ridicăm un braț, ci  stăm  în poziția șezând, ușor aplecat și facem presiune pe baza nasului. Voi știați?

Am probat și gulerul cervical și am văzut că ne fixează foarte bine gâtul. Dacă cumva ne ardem, am învățat că nu e deloc indicat să încercăm pe pielea noastră leacurile băbești (de exemplu, să punem făină pe arsură!). Și am mai învățat atât de multe lucruri, că de ar fi să le spunem pe toate, v-ați plictisi! Dar pentru noi a fost foarte interesant, distractiv și ... nu ne mai e frică de ace și de fluturaș!!:-)   











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dvs.