9 octombrie 2015

Festivalul poveştilor

 prof. Dana Muntean



Storyland! Tărâmul poveştilor!
Acolo am hoinărit, timp de trei zile, noi cei din Şcoala “Ion Creangă”, mai precis cei din clasele I-IV, însoţiţi de colegii puţin mai mari din cls. a V-a D, a VII-a B, a VII-a D şi a VIII-a C.

După ce, în prima zi a Festivalului Poveştilor, fiecare clasă primară şi-a ales o poveste preferată şi a încercat să creeze atmosfera specifică ei  în sala de clasă, a urmat  ziua specială în care ne-au încântat invitaţii noştri speciali, povestitori profesionişti: Wajuppa Tossa (Thailanda), Hans Laurens (Danemarca), Jeff Gere (Hawaii), Margaret Read MacDonald (SUA) şi Giorgiana Elena Popan (România).




Am ascultat poveşti cu tâlc, poveşti haioase, poveşti tradiţionale, poveşti  motivaţionale...Am ascultat cea mai scurtă poveste! :-) Ne-am jucat! Am râs! Am invăţat în alt mod! Am aflat ce lume minunată poate să existe între coperţile unei cărţi de poveşti! Am aflat că poveştile pot schimba lumea! Am văzut pasiune, talent, înţelepciune! Şi am văzut mulţi copii fericiţi! Foarte fericiţi!

Pentru cei din clasele a VII-a şi a VIII-a, translatorii din sesiunile de storytelling cu clasele primare,  a fost o experienţă unică, după cum singuri au mărturisit. Un exerciţiu extraordinar de complex de traducere live, expresivitate, joc de rol. Au primit laude binemeritate pentru cunoştinţele lor de limba engleză şi pentru “abilităţile deosebite în a face faţă necunoscutului, neaşteptatului, hazardului”(Hans Laurens).


Mulţumim pentru iniţiativă doamnelor învăţătoare Rodica Istrate si Lavinia Paşca!!!


Iata ce spun cei de la Stiri de Cluj:

http://www.stiridecluj.ro/social/povestile-prind-viata-intr-o-scoala-din-cluj-profesorii-organizeaza-un-festival-inedit-pentru-cei-mici-1
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dvs.